Handelsbetingelser

1. KØB HOS CULLI.DK


Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Culli.dk, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra Culli.dk.

Faktura bliver medsendt ordren, når den er pakket. Der vedlægges ligeledes en returseddel i pakken, som du modtager. Retursedlen skal bruges, hvis du ønsker at returnere en vare.


2. PRISER


Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

3. SALG GENERELT


Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

En bestilling til afhentning i butikken slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.


4. LEVERING


Culli.dk sender alle pakker med Track & Trace, så din pakke altid kan spores. Alt leveres med Post Danmark indenfor 1-3 hverdage – Post Danmark bringer også ud lørdag.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Culli.dk's leverandører.


5. BETALING


De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Visa/Dankort
    (*) Visa Electron
    (*) Visa
    (*) Maestro
  • Mastercard
  • Kontant (kun butikssalg)

6. AFBESTILLINGER


Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling kan ske senest 1 time efter ordreafgivelse på info@culli.dk, da vi bestræber os på at ekspedere indkommende ordrer hurtigst muligt.


7. SÅDAN RETURNERER DU EN VARE


Der er tre måder, hvorpå du kan returnere en vare på:

  • Du kan nægte at modtage varen fra postvæsenet.
    - I denne sammenhæng beder vi dig om, at gøre postvæsenet opmærksom på, at de straks kan returnere varen til Culli.dk, da varen ellers vil ligge på posthuset i 14 dage før den returneres til Culli. I de tilfælde der ikke gives besked vil handlen blive annulleret mod et gebyr på 50 kr., når vi efter 14 dage modtager den retur fra posthuset.

  • Du kan modtage varen fra postvæsenet og efterfølgende inden for de 14 dage give os besked om at du returnerer varen til Culli.dk, hvorefter du har 14 dage til at sende varen til os.
    - I denne sammenhæng beder vi dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Culli.dk. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du husker at vedlægge vores returformular, som blev sendt i pakken som du modtog. Du kan eventuelt selv printe den ud via vores link nederst.

  • Du kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage.
     
    Returadressen er følgende:

    Culli

    Vestergade 14

    8600 silkeborg


    Du har 2 muligheder for at sende din vare(r) retur:

    1) Du betaler selv for returporto (husk at få track-and-trace nummer på pakken) og det fulde returbeløb vil blive udbetalt eksklusiv dine egne returudgifter.

    2) Du vælger at bruge den tilsendte returfragtseddel til returnering og ikke ombytning. Der fratrækkes 50 kr. ved udbetaling af returbeløb.

    Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som der er benyttet ved den oprindelige transaktion, medmindre der udtrykkeligt er aftalt andet. Der vil ikke kunne udbetales kontant fra vores fysiske butik for varer, der er købt på Culli.dk, og som afleveres retur i vores fysiske butik. Beløbet vil i de tilfælde ligeledes blive ført tilbage på det anvendte betalingskort. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varer.

    Varer der returneres på efterkrav, sendes uden porto eller pakker som er sendt uden omdeling og skal afhentes på posthuset nægtes modtaget af Culli.dk. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

    Alle ombytninger klares indenfor 1-5 hverdage.


  • Tilknyttet fil: File iconReturseddel (48 kB)

    8. FORSVARLIG RETURNERING


    Alle produkter, der returneres til Culli.dk skal være forsvarligt indpakket. Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.

    Culli.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks track & trace system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Culli.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.
    Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

    VIGTIGT
    Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, at du indenfor de 14 dage har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.


    9. REKLAMATIONSRET


    Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Culli.dk. Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

    Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


    10. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN


    Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Culli.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

    Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@Culli.dk eller på tlf. 86 82 50 54.

    Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

    Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale fragtomkostninger. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til fragt, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelsen. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse.

    Varen skal sendes til (dog skal kundeservice først kontaktes):

    Culli

    Vestergade 14

    8600 Silkeborg


    Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

    Varer der modtages retur i snavset  tilstand, vil blive opkrævet et beløb svarende til Culli.dk’s udgifter til, at de kan videresendes i ren tilstand til Culli.dk's leverandører.

    Varer der sendes retur, men som ikke indgår under reklamationsretten, vil blive returneret til kunden på kundens regning. Vi vil kontakte jer for at aftale, hvordan I ønsker varen sendt retur. Vi vil returnere varen, når fragtomkostninger er betalt af kunden enten via mobilepay eller bankoverførsel.

    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden porto, eller som skal afhentes i en postbutik. Du er dog velkommen til personligt at aflevere din reklamationssag til os på vores adresse.


    11. ER DE I TVIVL


    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Culli.dk, at du retter henvendelse til Culli.dk  via mail: Info@culli.dk eller på tlf. 86 82 50 54.


    12. SIKKERHED...


    Alle køb foretaget igennem Culli.dk foregår via en krypteret forbindelse. Culli.dk har derfor ikke adgang til dine konto-oplysninger. Det er kun NETS, der har adgang til dine data.

    Dine personlige kontaktoplysninger er 100% fortrolige og vil aldrig blive overgivet til andre. Tilmeldingsoplysninger til Culli.dk's nyhedsmail vil ligeledes kun blive anvendt internt. Vi benytter oplysningerne til ordrebehandling og markedsføring af vores produkter.


    13. KLAGEADGANG


    Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på telefon 86 82 50 54. Hvis vi ikke sammen kan finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet adresse: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby. Tlf.: 41 71 50 00.


    Nye EU regler pålægger alle europæiske webshops, at de skal linke til et nyt fælles europæisk klagesystem kaldet ”ODR” (Online Dispute Resolution).

    http://ec.europa.eu/consumers/odr/

    Det nye klagesystem samler alle forbrugerklager over vare- og serviceindkøb foretaget online i EU og bringer webshop og forbruger tættere på hinanden. For forbrugerne betyder det, at de nu har mulighed for at klage direkte til den europæiske webshop, hvor de har købt en vare eller service, som ikke har levet op til forventningerne.



    KØBEREGLER


    1. Reklamationsret
    2. Ombytningsret
    3. Rimelig tid
    4. Formodningsreglen
    5. Fotrydelsesret


    1. REKLAMATIONSRET


    Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos sælgeren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.


    2. OMBYTNINGSRET


    Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.


    3. RIMELIG TID

    I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.


    4. FORMODNINGSREGLEN


    Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.


    5. FORTRYDELSESRET


    I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet har forbrugeren 14 dage til at give besked om fortrydelse af  købet og herefter varen skal herefter returneres senest 14 dage efter. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren.

    For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter at forbrugeren har givet besked om fortrydelse af købet. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

    Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen.
    Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Det vil sige, at du må prøve tøj på som i et prøverum, og du må gå rundt indendørs i et par sko, uden at yde slitage på skoens såler. Derfor prøv sko på et gulvtæppe, og eller bløde overflader.

    På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger. Herunder alle skønhedsprodukter, som ikke vil kunne sendes retur ved at plomberingen er brudt.

    Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Culli.dk ud fra en mulig salgsværdi.

    Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres med  ORIGINALE mærkater/emballage. Manglende ORIGINALE mærkater/emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Culli.dk, vil blive krediteret et tilsvarende beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINALE mærkater/emballage medføre, at købet ikke kan fortrydes.

    Returnering af varer der har været brugt.

    Forbrugeren hæfter for en evt. værdiforringelse af varen, men mister ikke sin fortrydelsesret, selv om varen er blevet beskadiget eller forringet som følge af brug. Forbrugeren skal imidlertid betale for en eventuel værdiforringelse af varen, hvis kunden har behandlet varen på en anden måde, end hvad der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.

    Hvis kunden har håndteret varen på en måde, der ligger ud over, hvad man må i en forretning, og det har medført en forringelse af varens værdi, kan der foretages fradrag for værdiforringelsen.

    Værdiforringelsen er normalt forskellen mellem ny-prisen og gensalgsprisen. Varen kan være uden en markedsværdi, fordi der ikke er nogen efterspørgsel efter varer i den pågældende stand.

    OM CULLI.dk

    Culli.dk har hovedsæde i hjertet af Silkeborg, hvor vi har haft til huse siden 2003, så det med kundekontakt er ikke noget nyt for os.

    Vi vil bestræbe os på at få lagt varene ind på webshoppen med det samme de kommer hjem i vores fysiske butik, så du altid kan se de nyeste varer hos os.

    Vi håber at kunne give dig en unik shopping oplevelse.

    kundeservice

    Hvis du har brug for hjælp på nogen måde, så tøv ikke - vi er her for dig.
    På en af følgende måder.

    Du er velkommen til at skrive en mail: info@culli.dk

    Ring til butikken på tlf. 86825054 mellem 10.00 - 17.30 i hverdagene samt lørdag fra 10-15.

    Send SMS til 2174 8675 mellem kl. 9.00 - 21.00 alle hverdage.

    Culli     Vestergade 14     8600 Silkeborg     +45 86 82 50 54     info@culli.dk
    0